Servicefunktioner

Som det fremgår af ordet er dette blide funktioner, som omhandler at servicere publikum og på den måde indirekte servicere arrangør og band. Dette er funktioner alle kan klare, da de ikke er så fysisk krævende. Dog råder vi dig til, at du tager et par gode sko på, da du kommer til at stå og gå meget i løbet af aftenen.
Du møder ind en time før dørene åbner og bliver informeret om aftenens forløb. Derefter bliver du sat ind i din opgave af din ansvarlige. Efter koncertens afvikling hjælper vi hinanden med at rydde op, hvorefter vi tager i vores forenings lokaler til natmad, bar og hygge.
 
Billettering
 
Når du står i billetten, er du det første ansigt publikum møder, derfor er det vigtigt at være serviceminded og smilende.
De eneste opgaver udover dette er at scanne billetten og svare på evt. praktiske spørgsmål fra publikum. Sikkerhedsvagterne tjekker tasker for uønskede genstande.
Der vil altid være en billetansvarlig til stede, som sætter dig ind i opgaverne og hjælper dig, hvis du har spørgsmål undervejs.
Efterhånden som publikum er inde og koncerten er startet, vil du, af din billetansvarlige, bliver sendt videre til den branddørsansvarlige og få til opgave at være branddørsvagt. Se nedenfor.
 
 
Branddørsvagter
 
En branddørsvagt står ved diverse udgangsdøre i salen, under koncerten, samt ved bagdør og mixerø. Du har altså tit og ofte, frit udsyn til koncerten, mens du udfylder sin opgave.
 
Opgaverne er som følger:
·      Åbne branddøre i tilfælde af brand/ulykke.
·      Tilkalde sikkerhedsvagter og førstehjælp ved behov.
·      Tjekke adgangskort, så ingen uden adgang kommer backstage.
·      Servicerer publikum med et smil (besvarer spørgsmål som hvor er toiletterne, hvor må man ryge etc.).
·      Guide publikum ud efter koncerten i samarbejde med sikkerhedsvagter.
 
Som branddørsvagt er du tilknyttet en branddørsansvarlig, der hele tiden er til rådighed. Den branddørsansvarlige er din backup, når du har spørgsmål og brug for hjælp.
Du står på sin vagt fra dørene åbner, til publikum er ude. Det kan være hårdt at stå stille, men så vidt det er muligt får man pauser, og roterer rundt ved de forskellige døre/poster undervejs.
 
 
Catering
 
Cateringopgaven er delt op i dels at bespise/servicere bandet og dets crew, men også vores egne folk, som stagehands, der knokler fra morgen til aften. Antal kuverter er meget varierende og opgaven kan til tider være krævende.
 
Fælles for opgaven er at du yder en service for band, crew og egne frivillige, samt at du selvfølgelig har interesse i at lave mad. Der er altid en cateringansvarlig til stede, som har planlagt menu og indkøb, sætter dig ind i dagens forløb, sætter dig i gang med opgaver og generelt er der til at hjælpe dig.
 
Cateringholdet er som regel de første der møder og de sidste der går under en koncert produktion. Andre frivillige kommer og hjælper med oprydning og nedpakning. Efterfølgende er der natmad, bar og hygge i foreningens lokaler.
 
Bandcatering

Catering sørger for at bandet får dets ønsker opfyldt, samt at de får god og nærende kost.
RMFs catering er kendt for at yde den bedste service til kunstnerne og går gerne et skridt videre for at gøre oplevelsen lidt bedre. Alt kan lade sig gøre, så man må være kreativ, hvis bandet har pludseligt opståede ønsker, selvom klokken er mange.  
 
Crewcatering

Det er essentielt at crewet (både bandets og vores) får noget godt at spise. Måltiderne er som oftest, det folk virkelig ser frem til, og cateringområdet skal gerne være et sted, hvor folk har lyst til at komme igen og igen. RMF gør en dyd ud af at servere god mad, som du ikke får andre steder.